Romboló

Küldetések

A Homeworld 2 -ben nincsen állítható nehézségi szint, a gép minden pálya elején a hajók számából és típusából generálja az ellenséges hajókat. Így nem írható pontos végigjátszás, csak irányelvek. Alapvetően mindig célszerű sokoldalú flottát építeni, ne hagyjunk gyenge pontokat, mert a gép a hajói létrehozásakor ezeket is belekalkulálja. Minden pálya elején érdemes elvégezni a rendelkezésre álló kutatásokat. Az egyes hajóosztályokon belül pályánként célszerű súlypontokat létrehozni, ne ragaszkodjunk mindig ugyanahhoz a felépítéshez. Ha új típusú hajót kapunk, az úgyis átrendezi az egész flotta felépítését. A harci csatahajók számát lehetőség szerint tartsuk a maximálison.

I. küldetés

Bemelegítő pálya, bevezetés a történetbe. Egyszerűen kövessük a gép utasításait. A 2-4 bombázó mellé építsünk minél több interceptort. A végső cél a hiperűrkapuk megsemmisítése, ez előtt minden rendelkezésre álló nyersanyagból fejlesszük a flottát.

II. küldetés

Négy csapatszállítót kell megmentenünk a küldetés sikeréhez. A másik kettőért elit alakulatokat kapunk. Ha ezt akarjuk elérni, az interceptorokat osszuk meg. Építsünk még további 2-3 gyűjtőt. Azonnal állítsuk őket munkába, hiszen ez kétszeres, illetve másfélszeres termelést jelent. A bombázókkal semmisítsük meg a hadihajó vadászgyárát, egyébként a fregattok, majd a hadihajó ellen használhatók. A fregattokat Soban egységei lerendezik, oda elegek a bombázók. A hadihajóhoz azonban minden egységre szükség van. A korvettgyárat építsük fel, a következő pálya kedvéért építsünk néhány ágyúnaszádot és pulzár ágyúnaszádot.

Nyersanyaggyűjtés

III. küldetés

Küldjünk minden egységet a Nabaal kikötő védelmére, közben kezdjük meg a közeli nyersanyagok begyűjtését, építsünk egy mobil finomítót. Vigyázzunk a behatoló fregattokkal, gyorsan végeznek. Miután megkapjuk a hadihajót (a kikötő javításának befejeztével), gyártsunk pár légvédelmi fregattot a flotta megerősítésére. Minél előbb lőjük ki a középső, vadászgyáras hadihajót, ezután már könnyű dolgunk lesz.

IV. küldetés

Azonnal kezdjük meg a torpedó fregattok gyártását. Küldjünk vadászokat és korvetteket a hiperűr gátlók megsemmisítésére. Egészítsük ki őket fregattokkal, különben szétverik a vadászokat. Ne hagyjuk védtelenül az anyahajót. Lehetőség szerint iktassuk ki a hadihajókat. Ne vonuljunk vissza, mert akkor nagyon sokat veszíthetünk. A rövid ugrás után semmisítsük meg a maradék flottát, majd a parancsnoki állomást. Közben folyamatosan küldjünk utánpótlást. Ha nincs elég egységünk, akkor először építsük újra a flottát, van egy kevés időnk. Itt is kezdjünk el nyersanyagot gyűjteni, mert szükség lesz rá. Amikor másodszor kapunk figyelmeztetést, hogy kevés az időnk, mindenképp induljunk el.

V. küldetés

Ez egy egyszerű küldetés. Emeljük a fregattok számát a maximálisig. Gyártsunk 4-5 ionfregattot is. A bal oldali sávban haladjunk, vigyázzunk, ne hagyjuk el. Az előőrs könnyen elintézhető. A kikötő megsemmisítése előtt lőjük ki a platformokat, mert komoly veszteséget okozhatnak. A tengerészgyalogos fregattot célszerű utólag idehívni, mert erre lőnek először. Vigyázzunk a behatoló fregattokkal. Fejlesszük a hadihajót.

VI. küldetés

Az anyahajó végig a maga útját járja, így a hadihajóra kell támaszkodnunk. A szállítók korvett osztályú hajók, így torpedó fregattokat és pulzár ágyúnaszádokat célszerű használni. Egységeinket állítsuk vadászernyő csapásmérőbe, így a szállítók a vadászokat kergetik, miközben a fregattok leszedik őket. Így viszonylag kis veszteséggel megúszhatjuk. Mindig pótoljuk a vadászokat, mert a szállítók gyorsan leszedik a fregattokat. Fejlesszük az anyahajó motorjait, így gyorsabban eléri a végpontot. Vigyázzunk a sérült szállítóval, mert jól őrzik. Az anyahajó először a szenzor közepére, másodszorra a hátsó hajóroncsok közé ugrik, menjünk eléje.

VII. küldetés

Mindenfelől radioaktív roncsokkal vagyunk körülvéve, ezekkel vigyázzunk, mert hajóink pillanatok alatt felrobbannak benne. Azonnal lőjünk ki egy szondát az övezetbe, így nem csata közben kell ezzel foglalkozni. Ha eddig nem építettük fel az anyahajó csatahajógyárát, most ezzel kezdjük. Ezután egyből álljunk neki a romboló kifejlesztésének. Itt is a hadihajóra kell támaszkodnunk, mert az anyahajó le lesz kötve a rombolók gyártásával. A szállítókkal nem kell foglalkozni, nem támadnak. Hamarosan vaygr csapatok érkeznek. Vigyázzunk a gyűjtőkre, mert megtámadják őket. A legegyszerűbb visszahívni őket, elégnek kell lennie a nyersanyagnak. A rombolók páncélzata rövid ideig kibírja a sugárzást. Ha ügyesen osztjuk be időnket, ki tudjuk lőni a két vaygr hadihajót és a kikötőt (egy hadihajó fregattgyárral a bal oldalon, a kikötő jobb oldalt elől (alig gyárt, így nagyobb hajókkal szerencsére ritkán találkozunk), a másik hadihajó korvettgyárral állandóan mozog, jobb oldalt keressük a nyersanyagoknál). Vigyázzunk a behatoló fregattokkal. Ezután a szállítóval békésen lelövöldözhetjük a törmelékeket, ahol kell, lőjük le az ősi szállítókat a rombolókkal (velük nincs értelme a törmelékeket lőni, mert alig sérülnek tőle).

Őr

VIII. küldetés

Építsük fel a flottát, mielőtt felderítőket küldünk a dreadnaught-hoz. Torpedó fregattokra, pulzár ágyúnaszádokra és rombolókra lesz főképp szükségünk. Mielőtt kiküldjük a szállítókat, szedjük le a robotokat. Együtt mozgassuk a flottát, ne hagyjunk el egységeket. Célszerű az anyahajót is magunkkal vinni, így nem kell a fél pályán végigcipelni a dreadnaught-ot. Az őr eltűnik a hiperűrben, mielőtt szétlőnénk, aztán nem sokkal később teljes élettel tér vissza. Lőjük keményen, ezeket az apró eltűnéseket tudjuk kihasználni a flotta összeszedésére és utánpótlás gyártására. Az anyahajót is meg fogja támadni. A végső cél, hogy szállítókkal bekapcsoljuk a három energiamodult, amik aztán túltöltik az őrt. A hajók túlélik a sugárzást.

IX. küldetés

Minden oldalról támadás ér minket. Minél előbb lőjük ki a hiperűrkapukat, azokon érkezik az utánpótlás. A támadás függvényében csoportosítsunk át a hajókból. Egy idő után megérkezik a Nabaal kikötő, ha sikerül megmenteni, azzal nagyon jól járunk, mivel minden gyár és modul fel van rajta építve. Ha a kikötő megsemmisül, nekünk kell építeni egyet, majd ott megjavítani a dreadnaught-ot. 15 percig kell kitartanunk a vaygrökkel szemben. Védekezésnél hasznos lehet platformok kibocsátása, ha a gyártó hajók nincsenek lekötve. A hadihajók támadásakor igyekezzünk azokat minék kevesebb idő alatt leszedni, ezzel megszakítva az utánpótlást. A küldetés akkor ér véget, ha minden vaygr egységet megsemmisítettünk.

X. küldetés

Őrök támadnak meg, használjuk a VIII. küldetés taktikáját, akkor nem lesz baj. Kb. fele életnél tűnnek el a hiperűrben. A dreadnaught-al be kell dokkolni az érkező Bentusi hajóra, ahol megjavítják az ágyút. Ezután újabb támadási hullám következik, koncentráljuk a tűzerőt, különben semmi esélyünk. A dreadnaught elkészültével sokkal egyszerűbb dolgunk lesz, használjuk a többfázisú ágyút. A küldetés végén a Bentusi hadihajó feláldozza magát. Még ezelőtt építsünk két védelmimező fregattot, mert szükség lesz rájuk a következő pályán.

A bentusi hajó...

XI. küldetés

A gyártás során figyeljünk oda, hogy helyreálljon a hajótípusok aránya, innentől vaygrök ellen kell harcolni. A kikötőn kezdjük meg a csatacirkálók gyártását. A két velünk szemben lévő darabért küldjük el a védelmi mező fregattokat a nyersanyaggyűjtőkkel. Ha gyorsak vagyunk, megússzuk támadás nélkül. A harmadik darabért már harcolnunk kell. Lőjük ki a kikötőt. Ha a vaygrök megszereznek egy darabot, akkor azonnal induljunk el a hadihajó ellen, hogy visszaszerezzük. Vigyázat: van egy vaygr csatacirkáló is!

XII. küldetés

Szerintem messze ez a legnezebb küldetése a játéknak, ha ezen túl vagyunk, már nem lesz gond. Ha mindent jól csináltunk, tekintélyes méretű flottával vágunk neki a küldetésnek. A teljes flottával induljunk meg a parancsnoki állomás felé, beleértve az anyahajót is. Ha nagyon leszakad, megtámadják. A fregattokkal fedezzük a nagyobb hajókat, a hadihajókat vigyük mindig magunk után, folyamatosan pótoljuk a kieső hajókat, különben pillanatok alatt szétverik a flottát. Miután nagyjából biztonságos az állomás környéke, indítsuk el a tengerészgyalogos fregattokat. Ha a hajók elkezdik lőni az állomást, állítsuk őket passzív módra.

XIII. küldetés

A három generátor közül egyet kell megmentenünk. Van egy kevés időnk felkészülni, de szinte azonnal el kell indulni, mert elég hamar szétlövik őket. Az anyahajó is támadás alá kerül, ne hagyjuk védtelenül. A bal oldalt van egy kikötő.

XIV. küldetés

A támadás visszaverése után főképp csatahajó-ellenes hajókat építsünk. Lőjük ki a bal oldali kikötőt, építsük újra a flottát, majd támadjuk meg Makaant. Itt már nem baj, ha a dreadnaught megsemmisül, de azért maradjon az anyahajónál, szükség lehet még rá. Valószínűleg nem sikerül egy hullámmal győzni, nem kell pánikba esni, ha minden hajót kilőnek. Én maximális hajószámmal érkeztem, kilenc csatahajót számoltam meg, emellett több romboló, vagy egy tucat fregatt, és annyi bombázó és lézerkorvett várt, hogy nem láttam a fregattjaim. A végén itt marad Hiigara büszkesége, úgyhogy figyeljünk, hogy minden rajta lévő modulból legyen más hajókon, különben nem fogunk tudni gyártani a következő küldetés elején. A csaták annyira durvák lesznek, hogy érdemes még ionplatformokat is kilőni a harcmezőre.

Sajuuk támadja a bolygógyilkosokat

XV. küldetés

A nagyobb hajókat némi támogatással küldjük be középre. Vadászokból és korvettekből (főleg interceptor és ágyúnaszád) készítsünk kis flottákat, ezekkel lőjük majd ki a bolygó elleni rakétákat. Sajuuk lőtávolsága gyakorlatilag az egész pálya, minimális mozgással is eléri a bolygógyilkosokat. Használjuk bátran a nagyobb hajók ellen is, nincs ellenfele. Nem nehéz küldetés, de sok dologra kell egyszerre figyelni, ezért könnyű elbukni.

Vissza a főoldalra.